Anarchy Squad

Информация о пользователе

Привет, Гость! Войдите или зарегистрируйтесь.


Вы здесь » Anarchy Squad » Новости » Ребаланс т1 линкоров в одиссее


Ребаланс т1 линкоров в одиссее

Сообщений 1 страница 16 из 16

1

А вот и ребаланс батлов! Пристегните ремни!

Некоторые изменения сделанные нами были весьма значительными.
Также здесь я хочу изложить наши общие принципы уничтожения "лесенки кораблей".
Пожалуйста прочитайте прежде чем скулить капсом, здесь мы можем ответить на некоторые ваши вопросы.

TIERCIDE - уничтожение ступенчатой прокачки кораблей
Наши усилия по уничтожению ступеней продолжаются. С линейными кораблями это в основном их прочность и цена.
Все корабли уже имеют равное количество слотов (19), исключая корпуса дрононосцев и кораблей РЭБ, это не изменится.
Как обычно деление на уровни сменится делением на роли. Так "ударный" линкор для каждой расы, и "боевой" линкор для каждой расы
(исключая калдари у которых вместо боевого линкора линкор РЭБ).
В рамках ребаланса мы изменим прочность кораблей ближе к прочности тир 3 линкоров, исключая ударные линкоры которые жертвуют защитой в пользу урона и скорости.
О стоимости производства в минералах с учетом уничтожения уровней мы как раз думаем.

Взятие ролей кораблями каждой расы:
Одна из наших главных целей - сделать так чтобы каждый корабль мог многое предложить, чтобы все расы имели доступ к всем средам евы. Раньше среди линейных кораблей были странные совпадения и пробелы, которые закрывали доступ некоторых рас к некоторым сферам игры.
Мы надеемся что с новой системой баланс обеспечит новые возможности для игроков.

Итак:

ROKH
Положение рокха сейчас вполне хорошее, но бонус на резисты сам по себе слишком силён, и превосходит бонус на активный ремонт, поэтому мы его слегка ослабим.

Бонус за уровень калдарского линкора:
+10% к оптимальной дальности рельс и бластеров
+4% К защите щита (resist, ранее +5%)

Slot layout: 8H, 6M, 5L; 8 turrets , 4 launchers
Fittings: 15000 PWG, 780 CPU
Defense (shields / armor / hull) : 8500 / 7000 / 7500
Capacitor (amount / recharge rate / recharge per second) : 6000 / 1250s / 4.8
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 89 / .136 / 105300000 / 19.85s
Drones (bandwidth / bay): 50 / 50
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 90km / 75 / 7
Sensor strength: 24 Gravimetric
Signature radius: 500

Raven ("кавалерия")
Он станет ударным кораблём калдари.
В целом он получит сильный прирост скорости и потеряет немного базовой прочности, это не должно расстроить тех кто уже счастлив летать на нём.
Обратите внимание что мы также поработаем над ракетными системами линейных кораблей.

За 1 уровень навыка калдари линкора:
+5% К скорострельности торпедных установок и шахт крылатых ракет
+10% К скорости полёта крылатых ракет и торпед.

Slot layout: 7H(-1), 7M(+1), 5L; 0 turrets , 6 launchers
Fittings: 11000 PWG(+1500), 750(+50) CPU
Defense (shields / armor / hull) : 6800(-700) / 5800(-841) / 6400(-241)
Capacitor (amount / recharge rate / recharge per second) : 5500(+187.5) / 1160s / 4.74
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 113(+19) / .12(-.008) / 99300000 / 16.52s (-1.1s)
Drones (bandwidth / bay): 50(-25) / 75
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 75km / 85 / 7
Sensor strength: 22 Gravimetric
Signature radius: 420(-50)

Scorpion:

Cкорпион будучи странным линкором сейчас волне счастлив, мы неного изменим его прочность.
За уровень навыка калдарского линкора:
15% бонус к силе систем РЭБ
25% К оптималу и дальности излёта РЭБ
25% К дальности импульсных систем РЭБ

Slot layout: 6H, 8M, 4L; 4 turrets , 4 launchers
Fittings: 9000 PWG, 750 CPU
Defense (shields / armor / hull) : 7000(+359) / 5500 / 6500(+1031)
Capacitor (amount / recharge rate / recharge per second) : 5500(+187.5) / 1087s / 5.06
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 94 / .116 / 103600000 / 16.66s
Drones (bandwidth / bay): 75 / 75
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 90km / 110 / 7
Sensor strength: 24 Gravimetric
Signature radius: 480

Maelstrom:

Маель сейчас вполне хорошо себя чувствут, незачем его менять.

Бонус за уровень навыка минматарского линкора:
+5% к скорострельности огнестрельного оружия линкоров
+7.5% к мощности систем накачки щита

Slot layout: 8H, 6M, 5L; 8 turrets , 0 launchers
Fittings: 21000 PWG, 640 CPU
Defense (shields / armor / hull) : 8000 / 7500 / 700
Capacitor (amount / recharge rate / cap per second) : 6000 / 1250s / 4.8
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 94 / .136 / 103600000 / 19.53s
Drones (bandwidth / bay): 100 / 100
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 75km / 90 / 7
Sensor strength: 21 Ladar Sensor Strength
Signature radius: 460

Tempest:

Темпест - выживальщик. Во всех изменениях в балансе он сам находил себе роль, поэтому он изменится не сильно.
Это боевой боевой корабль, а значит он станет заметно прочнее.

Бонус за уровень навыка минматарского линкора:
+5% к скорострельности огнестрельного оружия линкоров
+5% к урону огнестрельного оружия линкоров

Slot layout: 8H, 5M, 6L; 6 turrets , 4 launchers
Fittings: 16000 PWG(+500), 550 CPU
Defense (shields / armor / hull) : 7800(+846) / 7800(+1589) / 7100(+459)
Capacitor (amount / recharge rate / cap per second) : 5400(+87.5) / 1154s / 4.68
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 120 / .12 / 103300000 / 17.18s
Drones (bandwidth / bay): 75 / 75
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 67.5km(+5k) / 100 / 7
Sensor strength: 20 Ladar Sensor Strength(+1)
Signature radius: 420(+60)

TYPHOON

Летающее бревно.
Он рассматривается многими игроками с трепетом неспотря на неодолимые требования к прокачке и слабые бонусы.
Цель наших переделок - сохранить дух тайфуна и сделать его применение актуальным.

Он потеряет двойной бонус на оружие и получит бонус на точность ракет, в дополнение с 6й ракетной установкой.
Это сделает его грозной машиной огневой поддержки.
Универсальность это важное преимущество этого корабля, и он её отчасти потеряет и возьмёт на себя ударную роль. Однако мы уделяем внимание мнению игроков.

Хоть тайфун и выглядит круто, его изменение будет чувствительно для игроков которые вложились в развитие сразу 3 оружейных систем, если вы отноститесь к ним то фракционные линкоры восполнят часть ваших желаний.

Мы хотим отметить что торпеды (torpedo) и крылатые ракеты (cruise) так же будут изменены.

Бонус за уровень навыка минматарского линкора:
+5% к скорострельности торпедных аппаратов и шахт крылатых ракет
+5% К скорости распространения ударной волны к. ракет и торпед (вместо скорострельности пушек)

Slot layout: 7H(-1), 5M(+1), 7L; 0 turrets(-5) , 6 launchers(+1)
Fittings: 12500 PWG, 640 CPU(+40)
Defense (shields / armor / hull) : 6500(+289) / 6000(+531) / 6000(-211)
Capacitor (amount / recharge rate / cap per second) : 5400(+400) / 1087s / 4.97 (+.3)
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 130 / .11(-.006) / 103600000(-2000000) / 15.8s(-1.16s)
Drones (bandwidth / bay): 100(-125) / 100(-75)
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 65km(+5k) / 115 / 7
Sensor strength: 19 Ladar Sensor Strength(+1)
Signature radius: 350(+30)

Hyperion:
Гиперион это слабое звено, в данный момент активная откачка брони отчаянно ищет себе место, мы знаем что многие были бы счастливы избавится от этого бонуса и взять что то более практичное под текущую механику. Тем не менее мы стремимся дать броне место под солнцем и сохранить традиционную линейку галентов.

Мы даём ему 1 нижний слот, дабы буйный метод боя был более реалистичным.

Бонус за уровень навыка галентского линкора:
+5% К урону бластеров и рельс линкоров
+7.5% К мощности систем ремонта брони.

Slot layout: 8H, 4M(-1), 7L(+1); 8 turrets , 0 launchers(-1)
Fittings: 15750 PWG, 600 CPU
Defense (shields / armor / hull) : 7500 / 8000 / 8500
Capacitor (amount / recharge rate / cap per second) : 7200 / 1250s / 4.8
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 115 / .1178 / 100200000 / 16.36s
Drones (bandwidth / bay): 100 / 100
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 60km / 110 / 7
Sensor strength: 23 Magnetometric Sensor Strength
Signature radius: 485

Megathron:

Давайте скажем прямо - 8 верхних, 5 средних, 6 нижних слотов. С переходом мегатрона в ударную роль он сможет полностью сфокусироватся на своих сильных сторонах, таких как маневренность, скорость, и бластерная машина разрушения. Новая раскладка слотов даст новые возможноти вроде дуалпроп (2 двигательных модуля) MWD (микро варп двигатель)+ MJD (микро прыжковый двигатель) Это позволит фокусировать защиту на броне или на щите, он будет стоек к РЭБ, он будет ближе к минматарскому tempest чем к боевым кораблям галентов.

За уровень галенте линкора:
+5% К скорострельности бластеров и рельс линейных кораблей.
+7.5% К скорости слежения бластеров и рельс линейных кораблей

Slot layout: 8H, 5M(+1), 6L(-1); 7 turrets , 0 launchers(-2)
Fittings: 16000 PWG(+500), 550 CPU(+25)
Defense (shields / armor / hull) : 6300(+89) / 6500(-141) / 7500
Capacitor (amount / recharge rate / cap per second) : 5800(+175) / 1087s / 5.02 (+.15)
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 122(+7) / .117(-.0046) / 98400000 / 15.96s (-.63s)
Drones (bandwidth / bay): 100(-25) / 125
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 72.5km / 95 / 7
Sensor strength: 21 Magnetometric Sensor Strength
Signature radius: 380(-20)

Dominix:

"Домика" мы полностью сфокусировали на дронах. Он получает бонус на оптимал и скорость слежения дронов, это сделает его очень серьёзной машиной для флотовых боёв.
В рамках переделки в боевой корабль домик станет тяжелее и прочнее.

Мы счтаем что вы тоже считаете что это интересное направление для домика.

Мы также хотим отметить что дроновые системы в целом нуждаются в пересмотре особенно часовые (sentry), но никаких сроков на реализаци пока нет

Бонус за уровень галенте линкора:
+10% Прочность щита, брони и структуры дронов, и урон их оружия.
+10% Скорость слежения и оптимальная дальность дронов.

Slot layout: 6H, 5M, 7L; 6 turrets , 0 launchers
Fittings: 9000 PWG, 600 CPU
Defense (shields / armor / hull) : 7200(+1731) / 8000(+1789) / 8500(+1859)
Capacitor (amount / recharge rate / cap per second) : 6000(+1000) / 1087s / 5.51
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 109 / .1254 / 100250000(+3150000) / 16.88s
Drones (bandwidth / bay): 125 / 375
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 70km / 90 / 7
Sensor strength: 22 Magnetometric Sensor Strength
Signature radius: 465(+45)

Изначально амаррская линейка кораблей была неким препятствием. Сувществовали 3 тяжелых корабля, и все 3 с бонусами на лазерное оружие. Различаясь в цене и прочности. Вероятно апокалипсис и армагеддоп попадут под дальнейшие переделки, и они оба являются при этом знаковыми кораблями евы.

Мы пошли на большие изменения но сохраняем доступ к традиционной игре для всех амаррских пилотов (тут подразумевается что у амарр под 1 роль будет 1 корабль, но роль останется)

Abaddon:

Ценность абаддона (бидона) в том что он представляет собой главную линейку амарр. Этого лазерного громилу мы в целом оставили без изменений.
Мы хотим сказать что слабили бонус на защиту брони, так как в обсуждении силы этого бонуса было принято решение что он слишком силён особенно в сравнении с бонусом на локальный активный танк.
Мы считаем что абаддон достаточно силён чтобы не обращать внимание на уменьшившуюся защиту.

Бонус за уровень амаррского линкора:
+5% К урону лазерного оружия линкоров.
+4% К защите брони (resist, раньше было +5%)

Slot layout: 8H, 4M, 7L; 8 turrets, 0 launchers
Fittings: 21000 PWG, 560 CPU
Defense (shields / armor / hull) : 7000 / 8500 / 8000
Capacitor (amount / recharge rate / recharge per second) : 6375 / 1250s / 5.1
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 89 / .14 / 125000000 / 20.03s
Drones (bandwidth / bay): 75 / 75
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 80km / 85 / 7
Sensor strength: 22 Radar Sensor Strength
Signature radius: 470

Apocalypse:

Мы решили использовать апокалипсис в качестве вторичной лазерной платформы по двум причинам:
Во первых надо было иметь дроны, а армагеддон уже сделали. Во вторых бонус на оптимал апокалипсиса был уникальным и имел свою, хоть и малую нишу. После некоторых сомнений мы решили удалить бонус на потребление конденсатора лазерами и дать бонус на скорость слежения орудий, создав короля точного огня.
Он также станет ударным кораблём амарр, а значит быстрее, с меньшим разрешением сенсоров и прочностью. Он также будет иметь больше ресурсов энергосети и процессора для установки непрерывных лазеров.

Есть опасения что апок будет страдать от "батареечной недостаточности" как и абаддон, мы уменьшили ему объём конденсатора и увеличили скорость его регенерации, надеемся это поможет.

Бонус за навык амаррского линкора:
+7.5% К оптимальной дальности лазеров линкоров.
+7.5% К скорости слежения лазеров линкоров (вместо бонуса на потребление конденсатора)

Slot layout: 8H, 4M, 7L; 8 turrets , 0 launchers
Fittings: 21000 PWG(+500), 540 CPU(+35)
Defense (shields / armor / hull) : 6000(-211) / 6800(-700) / 7000(+359)
Capacitor (amount / recharge rate / recharge per second) : 6700(-800) / 1002s(-152s) / 6.69 (+.19)
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 113(+19) / .119(-.017) / 97100000 / 16.02s (-2.29s)
Drones (bandwidth / bay): 50(-25) / 75
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 73km(+5.5k) / 95 / 7
Sensor strength: 20 Radar Sensor Strength
Signature radius: 380(-20)

Armageddon:

О, это весело! Вы ребята наверное не думали что мои первые проекты были замедлить талос и выкинуть старую армагу в окно! Но я думаю что это будет лучше для расы в целом. Армагеддон завершит дроновую линейку амаррских кораблей, а его бонус на дальность нейтр сделает боевых пилотов счастливыми.
в рамках превращения в боевой корабль армагеддон получит увеличение прочности.

Мы понимаем что это очень круто, и это не должно угнетать. Нам жаль что старый армагеддон уходит, и мы надеемся что новый армагеддон будет создаст новый вызов - летать на нём или против него.

Бонус за уровень навыка амаррского линкора:
+10% К урону дронов и их прочности (вместо бонуса на урон лазеров)
+10% К дальности нейтрализаторов энергии и вампиров (вместо бонуса к потреблению конденсатора)

Slot layout: 7H(-1), 4M(+1), 7L(-1); 5 turrets(-2) , 5 launchers(+5)
Fittings: 14500 PWG(-2000), 550 CPU(+65)
Defense (shields / armor / hull) : 6800(+1331) / 8500(+1859) / 8000(+1789)
Capacitor (amount / recharge rate / cap per second) : 6200(+887.5) / 1087s / 5.7
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 100(-5) / .13(+.002) / 105200000 / 18.96s (+.29)
Drones (bandwidth / bay): 125 / 375(+250)
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 65km / 110 / 7
Sensor strength: 21 Radar Sensor Strength (+4)
Signature radius: 450 (+80)

0

2

Бля печаль, печалище. Все типа "боевые" БШ урезали. Мегу в говно, равен в полнейшее говнище (+1 мед слот там не поможет ибо он был УГ и нуждался в бусте, которого не произошло), тайфун тоже засрали, рокх - тоже непонятно зачем, и гипер тоже не побустили толком. Зато темпест блять несмотря на тенденции - буст буст буст!!!! Равену хп сняли, а темпесту, который находится в той же нише - добавили. Всё честно. Баланс блять!

Кароч даже не знаю. У гипера теперь нет 5-го медслота для прыжкового мвд. Равену врезали дронов и он не получил буста хп, которого ему так не хватает, рокху урезали резисты... В общем посмотрим.

0

3

Hyperion:

Gallente Battleship Skill Bonuses:
+10% Large Hybrid Turret damage
+7.5% Armor Repair amount

Slot layout: 7H(-1), 5M, 7L(+1); 6 turrets , 1 launchers
Fittings: 16000 PWG(+250), 600 CPU
Defense (shields / armor / hull): 7500 / 8000 / 8500
Capacitor (amount / recharge rate / cap per second: 7200 / 1250s / 4.8
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 115 / .1178 / 100200000 / 16.36s
Drones (bandwidth / bay): 125(+25) / 175(+75)
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 60km / 110 / 7
Sensor strength: 23 Magnetometric Sensor Strength
Signature radius: 485

Megathron:

Gallente Battleship Skill Bonuses:
+5% Large Hybrid Turret rate of fire (replaces large hybrid turret damage)
+7.5% Large Hybrid Turret tracking speed

Slot layout: 7H(-1), 4M, 8L(+1); 7 turrets , 0 launchers(-2)
Fittings: 15500 PWG, 600 CPU(+50)
Defense (shields / armor / hull): 6300(+89) / 6500(-141) / 7500
Capacitor (amount / recharge rate / cap per second): 5800(+175) / 1087s / 5.02 (+.15)
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 122(+7) / .117(-.0046) / 98400000 / 15.96s (-.63s)
Drones (bandwidth / bay): 75(-50) / 75(-50)
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 72.5km / 95 / 7
Sensor strength: 21 Magnetometric Sensor Strength
Signature radius: 380(-20)

последнее обновление

0

4

Ещё бредовее чем было. Но в этот раз с мегой. Какой нахер бонус на роф у галлов? БРЕД.

0

5

интересно армагу не порежут? интересный шип будет )

0

6

Да армара выходит сверх злая

0

7

Армага стала нейтродомиком с бонусами. А нейтродомик стал нейтродомиком с сентрями. Самый готишный формат имхо будет - вагон нейтриков/сеток/скрамблов, гарды, активармор и пара дамагмодов на дронов. Армага типа туда же но не так дамажно.

0

8

Обновлю ка я немного посты

0

9

Abaddon:

The Abaddon, price aside, was clearly the most dominant of the Amarr line-up. We've left it totally in-tact as your go-to laser brawler, except for the resist bonus tweak. This change is significant, and we are going to dedicate an entire thread to discussing the power of resistance bonuses later in the day. If you want to talk about this bonus here, in relation to the Abaddon specifically, feel free. The general idea from our end is that the current bonus to resistance is one of the most powerful ship bonuses in the game. It adds to the power of local tanks (active and passive) as well as remote tanks, which has consistently positioned ships with this bonus at the center of some of the most powerful gameplay available to combat pilots. We feel that the Abaddon is strong enough to perform perfectly well with the slight loss in resist.

Amarr Battleship Skill Bonuses:
+5% to Large Energy Turret damage
+4% Armor resistances (-1% per level)

Slot layout: 8H, 4M, 7L; 8 turrets, 0 launchers
Fittings: 21000 PWG, 560 CPU
Defense (shields / armor / hull) : 7000 / 8500 / 8000
Capacitor (amount / recharge rate / recharge per second) : 6375 / 1250s / 5.1
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 89 / .14 / 103200000 / 20.03s
Drones (bandwidth / bay): 75 / 75
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 80km / 85 / 7
Sensor strength: 22 Radar Sensor Strength
Signature radius: 470

Apocalypse:

We decided to use the Apocalypse as the secondary laser platform, rather than the Armageddon for two main reasons. Firstly, one had to have drones, and the Armageddon already did. Secondly, the Apocalypse's optimal range bonus was unique and was already providing a niche (albeit small) and we didn't want to destroy that. After a few iterations we've decided to remove the cap use bonus and add a tracking bonus to the Apocalypse, making it a king for damage application. It will also be Amarr's Attack battleship, meaning it has received increased base speed, agility, lowered signature resolution, and slightly lowered hitpoints. It is also getting an increase to power grid and CPU so that beams are a more viable option in the future.

There is some concern that the new Apoc will have a significant cap weakness, which will make it too similar to the Abaddon. We've lowered the base cap, but raised the recharge rate some too compensate. We're hoping that this ship will be exciting enough to offset any cap-based difficulty, but will be paying close attention to feedback.

UPDATE: Based on feedback concerns about Apocalypse cap I've given back a bit of its total cap pool, bringing its cap recharge up to almost 7cap/sec. Its also gained just a bit of armor hp. We will keep on eye on the cap situation throughout testing.

Amarr Battleship Skill Bonuses:
+7.5% to Large Energy Turret optimal range
+7.5% Large Energy Turret tracking speed (replaced large energy turret cap use)

Slot layout: 8H, 4M, 7L; 8 turrets , 0 launchers
Fittings: 21000 PWG(+500), 540 CPU(+35)
Defense (shields / armor / hull) : 6000(-211) / 7000(-500) / 7000(+359)
Capacitor (amount / recharge rate / recharge per second) : 7000(-500) / 1002s(-152s) / 6.99 (+.49)
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 113(+19) / .119(-.017) / 97100000 / 16.02s (-2.29s)
Drones (bandwidth / bay): 50(-25) / 75
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 73km(+5.5k) / 95 / 7
Sensor strength: 20 Radar Sensor Strength
Signature radius: 380(-20)

Armageddon:

This is a fun one. Bet you guys didn't think my first two projects would be to slow down the Talos and throw the old Armageddon out the window! But! I think its the best thing for the race line overall. What we've done here is make the Armageddon an echo to the new dragoon destroyer. It makes sense for Amarr to have a battleship variation that rewards players who've trained for dragoon -> arbitrator -> prophecy, and with the neut range bonus, the Armageddon should be a huge payoff. As the Armageddon is falling under 'combat' it will receive a substantial hitpoint boost, sensor strength boost, sig increase, and speed decrease.

While we understand that this is a very powerful ship, it should not be oppressive. Hopefully it will offer a new type of challenge to fly and fly against. To anyone who is very sad to see the old Armageddon go, I encourage to you consider that if left the same, it would have been even more crowded by the Abaddon as a result of the price adjustment than it already was. Again, we look forward to your feedback.

Amarr Battleship Skill Bonuses:
+10% to Drone damage and Hit Points (replaced large energy turret rate of fire)
+10% Energy Neutralizer and Energy Vampire range (replaced large energy turret cap use)

Slot layout: 7H(-1), 4M(+1), 7L(-1); 5 turrets(-2) , 5 launchers(+5)
Fittings: 13500 PWG(-3000), 550 CPU(+65)
Defense (shields / armor / hull) : 6800(+1331) / 8500(+1859) / 8000(+1789)
Capacitor (amount / recharge rate / cap per second) : 6200(+887.5) / 1087s / 5.7
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 100(-5) / .13(+.002) / 105200000 / 18.96s (+.29)
Drones (bandwidth / bay): 125 / 375(+250)
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 65km / 110 / 7
Sensor strength: 21 Radar Sensor Strength (+4)
Signature radius: 450 (+80)

0

10

Rokh:

The Rokh, like most of the former tier 3 battleships, is in a very healthy place currently. It hasn't been changed, except for a tweak to the resist bonus. This change is significant, and we are going to dedicate an entire thread to discussing the power of resistance bonuses later in the day. If you want to talk about this bonus here, in relation to the Rokh specifically, feel free. The general idea from our end is that the current bonus to resistance is one of the most powerful ship bonuses in the game. It adds to the power of local tanks (active and passive) as well as remote tanks, which has consistently positioned ships with this bonus at the center of some of the most powerful gameplay available. We feel that the Rokh is a good example of this powerful gameplay, and expect it to thrive despite this change.

Caldari Battleship Skill Bonuses:
+10% to large Hybrid Turret optimal range
+4% Shield resistances per level (-1% per level)

Slot layout: 8H, 6M, 5L; 8 turrets , 4 launchers
Fittings: 15000 PWG, 780 CPU
Defense (shields / armor / hull) : 8500 / 7000 / 7500
Capacitor (amount / recharge rate / recharge per second) : 6000 / 1250s / 4.8
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 89 / .136 / 105300000 / 19.85s
Drones (bandwidth / bay): 50 / 50
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 90km / 75 / 7
Sensor strength: 24 Gravimetric
Signature radius: 500

Raven:

The (cavalry)Raven is becoming the Caldari attack battleship. Its bonuses were a natural fit already, and although its giving up some base hitpoints, the substantial increase to speed and added mid should open up plenty of new opportunities for Caldari missile pilots without hurting anyone who was already happy using it.

Its also gaining power grid and CPU output so that torp focused fits and fits that want to use propulsion mods are more easily accessible. Keep in mind that we will be taking a more detailed look at battleship sized missile systems in the near future.

Caldari Battleship Skill Bonuses:
+5% bonus to Cruise and Torpedo Launcher rate of fire
+10% bonus to Cruise Missile Torpedo Velocity

Slot layout: 7H(-1), 7M(+1), 5L; 4 turrets , 6 launchers
Fittings: 11000 PWG(+1500), 750(+50) CPU
Defense (shields / armor / hull) : 7000(-500) / 5800(-841) / 6400(-241)
Capacitor (amount / recharge rate / recharge per second) : 5500(+187.5) / 1160s / 4.74
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 113(+19) / .12(-.008) / 99300000 / 16.52s (-1.1s)
Drones (bandwidth / bay): 50(-25) / 75
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 75km / 85 / 7
Sensor strength: 22 Gravimetric
Signature radius: 420(-50)

Scorpion:

The Scorpion, while being an oddity in the battleship line up, seems fairly happy. We have adjusted its hitpoints slightly, so they would roughly match the attack set, but otherwise there are no changes.

UPDATE: Based on player feedback we are going to let the Scorpion trade one of its high slots for another low slot.

Caldari Battleship Skill Bonuses:
15% bonus to ECM Target Jammer strength
25% bonus to ECM Target Jammer optimal and falloff range
25% bonus to ECM Burst range

Slot layout: 5H(-1), 8M, 5L(+1); 4 turrets , 4 launchers
Fittings: 9000 PWG, 750 CPU
Defense (shields / armor / hull) : 7000(+359) / 5500 / 6500(+1031)
Capacitor (amount / recharge rate / recharge per second) : 5500(+187.5) / 1087s / 5.06
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 94 / .116 / 103600000 / 16.66s
Drones (bandwidth / bay): 75 / 75
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 90km / 110 / 7
Sensor strength: 24 Gravimetric
Signature radius: 480

0

11

Hyperion:

Here's the new and improved Hyperion. Based off of your feedback, this new version goes from 8 turrets to 6, while doubling its damage bonus from 5% per level to 10%. It also gains a larger drone bandwidth and bay, a utility high, and keeps its much-needed mid slot.

If anything, I'm worried this is too strong, but it should be an extremely fun ship to use. Hope you guys approve.

Gallente Battleship Skill Bonuses:
+10% Large Hybrid Turret damage
+7.5% Armor Repair amount

Slot layout: 7H(-1), 5M, 7L(+1); 6 turrets , 1 launchers
Fittings: 16000 PWG(+250), 600 CPU
Defense (shields / armor / hull): 7500 / 8000 / 8500
Capacitor (amount / recharge rate / cap per second: 7200 / 1250s / 4.8
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 115 / .1178 / 100200000 / 16.36s
Drones (bandwidth / bay): 125(+25) / 175(+75)
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 60km / 110 / 7
Sensor strength: 23 Magnetometric Sensor Strength
Signature radius: 485

Megathron:

With the Hyperion moving to more of a combat/utility ship via its drones, heavy mid-slot allocation, and spare high, we felt the mega could now afford to move towards a completely dedicated gun boat. Instead of the former 8/5/6 utility focused set up, we now have a 7/4/8 hybrid damage machine that has sacrificed its utility high (which was often unused) to gain another low - giving it more access to damage, damage application/projection, or tank. It stays in its attack role and therefor retains the previously described increases to speed and agility. This design should also fit the 'flavor' that the Megathron has spent a decade building much more accurately.

Gallente Battleship Skill Bonuses:
+5% Large Hybrid Turret rate of fire (replaces large hybrid turret damage)
+7.5% Large Hybrid Turret tracking speed

Slot layout: 7H(-1), 4M, 8L(+1); 7 turrets , 0 launchers(-2)
Fittings: 15500 PWG, 570 CPU(+20)
Defense (shields / armor / hull): 6300(+89) / 6500(-141) / 7500
Capacitor (amount / recharge rate / cap per second): 5800(+175) / 1087s / 5.02 (+.15)
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 122(+7) / .117(-.0046) / 98400000 / 15.96s (-.63s)
Drones (bandwidth / bay): 75(-50) / 75(-50)
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 72.5km / 95 / 7
Sensor strength: 21 Magnetometric Sensor Strength
Signature radius: 380(-20)

Dominix:

With the Dominix we've abandoned the split weapon bonus (hybrids and drones) and moved it to a fully dedicated drone ship by adding a drone optimal and tracking bonus. We hope that this new bonus will provide a very strong Gallente fleet option in the Dominix, via sentry drones. It will of course also be stronger at short range using heavy drones. As a combat battleship, its received increased hitpoints across the board, increased mass (it got its mass lowered during the hybrid buff), increased cap pool, and increased sig.

We believe this is a very exciting direction for the Dominix, and hope you will too!

I also want to mention here that while the drone system overall needs looking at, we here on the balance team have some short term ideas for helping the usability of sentry drones – no timeframe on them as of yet, but its something we have in mind.

Gallente Battleship Skill Bonuses:
+10% Drone Damage and Drone hitpoints
+10% Drone optimal range and Drone tracking speed (replaces large hybrid turret damage)

Slot layout: 6H, 5M, 7L; 6 turrets , 0 launchers
Fittings: 10000 PWG(+1000), 600 CPU
Defense (shields / armor / hull) : 7200(+1731) / 8000(+1789) / 8500(+1859)
Capacitor (amount / recharge rate / cap per second) : 6000(+1000) / 1087s / 5.51
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 109 / .1254 / 100250000(+3150000) / 16.88s
Drones (bandwidth / bay): 125 / 375
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 70km / 90 / 7
Sensor strength: 22 Magnetometric Sensor Strength
Signature radius: 465(+45)

0

12

Maelstrom:

Like most of the other former tier 3s, the Maelstrom is very healthy in its current form and will not be changing.

Minmatar Battleship Skill Bonuses:
+5% bonus to Large Projectile Turret rate of fire
+7.5% bonus to Shield Boost Amount

Slot layout: 8H, 6M, 5L; 8 turrets , 0 launchers
Fittings: 21000 PWG, 640 CPU
Defense (shields / armor / hull) : 8000 / 7500 / 7000
Capacitor (amount / recharge rate / cap per second) : 6000 / 1250s / 4.8
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 94 / .136 / 103600000 / 19.53s
Drones (bandwidth / bay): 100 / 100
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 75km / 90 / 7
Sensor strength: 21 Ladar Sensor Strength
Signature radius: 460

Tempest:

Updated based on feedback to make the Tempest Minmatar's second attack battleship. This keeps its sig down, lowers its mass slightly, at the cost of lower hp.

Minmatar Battleship Skill Bonuses:
+5% bonus to Large Projectile Turret rate of fire
+5% bonus to Large Projectile Turret damage

Slot layout: 8H, 5M, 6L; 6 turrets , 4 launchers
Fittings: 16000 PWG(+500), 550 CPU
Defense (shields / armor / hull) : 7000(+46) / 7300(+1089) / 6800(+259)
Capacitor (amount / recharge rate / cap per second) : 5400(+87.5) / 1154s / 4.68
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 120 / .12 / 101050000(-2250000) / 16.81s(-.37s)
Drones (bandwidth / bay): 75 / 75
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 67.5km(+5k) / 100 / 7
Sensor strength: 20 Ladar Sensor Strength(+1)
Signature radius: 360(+20)

Typhoon:

The flying garbage can is a very special ship. It seems to be very fondly regarded by most eve pilots, despite prohibitive skill point demands and minimal rewards. Our redesign here aims to honor the spirit of the typhoon while also providing a more focused base that will hopefully lead to more actual application.

It will lose the split weapon bonus (as all tech 1 ships have as part of the tiericide initiative) and will replace the projectile bonus with a missile explosion velocity bonus. Along with the addition of 6th launcher, the Typhoon will now be a very formidable damage dealer. Utility has always been one of the Typhoon's strong points, and it will be sacrificing some of this utility to take on such a strong attack role – this is a point for which we are paying close attention to your feedback.

While we are agreed that this version looks extremely fun and powerful, we also expect this to be sensitive for many players, especially those have heavily invested in making use of all three weapons platforms. If you’re one of those that has cherished access to projectiles, missiles, and drones, we would encourage you to remember that the Navy battleships, which will get looked at soon, will likely be able to fill some spaces created by the tech 1 rebalance.

It should also be mentioned that we hope to have a look at cruise missiles and torpedos in time for the summer expansion as well.

UPDATE: Based on feedback we are lowering the Typhoon's signature radius a bit, and also giving back its turrets(though they will not be bonused) to offer some more flexibility.

Minmatar Battleship Skill Bonuses:
+5% to Cruise and Torpedo launcher rate of fire
+5% Cruise Missile and Torpedo explosion velocity (replaces large projectile rate of fire)

Slot layout: 7H(-1), 5M(+1), 7L; 5 turrets , 6 launchers(+1)
Fittings: 12500 PWG, 640 CPU(+40)
Defense (shields / armor / hull) : 6500(+289) / 6000(+531) / 6000(-211)
Capacitor (amount / recharge rate / cap per second) : 5400(+400) / 1087s / 4.97 (+.3)
Mobility (max velocity / agility / mass / align time): 130 / .11(-.006) / 103600000(-2000000) / 15.8s(-1.16s)
Drones (bandwidth / bay): 100(-125) / 100(-75)
Targeting (max targeting range / Scan Resolution / Max Locked targets): 65km(+5k) / 115 / 7
Sensor strength: 19 Ladar Sensor Strength(+1)
Signature radius: 330(+10)

0

13

О Боже что они сделали с гипером? 6 пушек? О БОЖЕ!!!

0

14

Не 7 ты не понял

0

15

Slot layout: 7H(-1), 5M, 7L(+1); 6 turrets , 1 launchers

0

16

А точно извини я посмотрел на количество слотов просто сразу. Да из галов сделали не пойми что :canthearyou:

0


Вы здесь » Anarchy Squad » Новости » Ребаланс т1 линкоров в одиссее